Marketing poligraficzny

ątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów. Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów mar

Dodane: 24-08-2016 11:38
Marketing poligraficzny naklejki wypukłe 3d
Naklejki mogą przybierać różne formy i kształty, również wypełniane żywicą. Dzisiaj poligraficznych tematach.

Drukarnie kiedyś i dziś

Drukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów.

Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów marketingowych- ulotki, bannery, gazetki promocyjne, reklamy- a zmniejszyła produkcja książek oraz czasopism, głównie za sprawą popularyzacji internetu. Czy doczekamy czasów kiedy drukarze, operatorzy DTP oraz właściciele drukarni będą musieli poszukać sobie nowego zajęcia?


Nalepki - różne kształty, kolory...

Naklejki, czy też nalepki, mogą przybierać przeróżne formy, kształty oraz mogą być drukowane na różnych materiałach. Wszystko zależy jedynie od wyobraźni grafika, które takie naklejki projektuje.

W kwestii samego druku takich naklejek to najczęściej stosuje się technikę druku cyfrowego, ponieważ jest stosunkowo tania i daje wydruk dobrej jakości. Czasami można też spotkać wypukłe naklejki, które jak sama nazwa wskazuje, są wypukłe. Powstają najczęściej przy użyciu żywicy lub plastiku i maja szerokie zastosowanie w ozdabianiu wnętrz oraz oklejaniu samochodów.


Druk i jego numerowanie

Zjawisko numerowania druku może służyć jako swoista metoda zabezpieczająca, czyli druk zabezpieczający. Dowody osobiste, karty płatnicze i inne ważne dokumenty. Metody na druk numeru jest kilka, może to być zwykły druk typograficzny, druk laserowy, wypukły, czy hologram.

W druku cyfrowym można jeszcze nadawać unikalny numer podczas samego procesu drukowania. Co ciekawe nie tylko ważne dokumenty ulegają numeracji. Często numerowane są partie produktów, np. puszki czy folie do pakowania produktów spożywczych, jednak nie jest to jako tako numerowanie druku, a numer danej partii.