Zamek do octavi

pione AC, chociaż przy samochodach i niskiej wartości, w sumie niewiele to da. Jeżeli nie mieliśmy AC to i tak powinniśmy uzyskać zwrot kosztów z tytułu OC sprawcy, no chyba że sami spowodowaliśmy ten wypadek. Jednak trzeba si

Zamek do octavi

Złomowanie samochodu po wypadku

Auta najczęściej złomujemy, ponieważ padły ofiarą wypadku. Czasami naprawdę nie ma już czego naprawiać. Pół biedy, jeżeli mamy wykupione AC, chociaż przy samochodach i niskiej wartości, w sumie niewiele to da.

Jeżeli nie mieliśmy AC to i tak powinniśmy uzyskać zwrot kosztów z tytułu OC sprawcy, no chyba że sami spowodowaliśmy ten wypadek. Jednak trzeba się uzbroić w cierpliwość i walczyć o swoje - ubezpieczyciele często zaniżają stawki.

Skupów rozbitych samochodów jest sporo, warto więc sprawdzić który zapłaci za naszego rozbitka najlepiej.


Jak funkcjonuje i z czego się składa sonda lambda?

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda


Jakie są rodzaje turbin?

Turbina jako urządzenie mechaniczne napędzane przepływem gazu lub płynu jest stosowane bardzo szeroko w wielu dziedzinach.

Turbiny najczęściej są spotykane w motoryzacji jako napęd turbosprężarek doładowujących silniki benzynowe i wysokoprężne (diesla). Gdzie występują w parze połączonej wspólnym wałem - jedna turbina (część wylotu spalin silnika) napędza drugą (część dolotu czystego powietrza).

Sama turbina bywa stosowana jako główny napęd silnika spalinowego - silniki turbospalinowe są często wykorzystywane do napędu pojazdów wojskowych (np czołgów - Abrams ma taki napęd).

Natomiast sama turbina jako urządzenie odbierające energie jest stosowana w elektrowniach - od atomowych po węglowe. Gdzie para wodna napędza turbinę. W przypadku elektrowni wodnych to przepływ wody wprawia turbinę w ruch.