II wysokość decyzji (wysokość na jakiej
Obecnie port posiada około 50 połączeń rejsowych z portami w kraju i w Europie oraz stale rosnącą liczbę połączeń czarterowych.
W roku 2010 odprawiono 2 mln 232 tys. podróżnych, co stanowiło wzrost o 16,8% w stosunku do roku 2009. W zakresie przewozów cargo w 2010 na lotnisku przeładowano 4487 ton, co oznacza 11,7% wzrost w porównaniu do 2009 roku.
W roku 2011 odprawiono 2 mln 464 tys. podróżnych, czyli o 10% więcej w stosunku do roku 2010. W roku 2011 uruchomiono 21 nowych połączeń, oddano do użytku 6 strategicznych inwestycji.
Nad każdym samolotem, który podchodzi do lądowania dla kierunku 29 (ze wschodu), czuwa nowoczesny system ILS kat. II, wysokość decyzji (wysokość na jakiej załoga samolotu musi zobaczyć światła podejścia) wynosi dla gdańskiego lotniska 30 m., minimalna widzialność w poziomie przy progu pasa 300 m., w dalszej części 125 m., minimalna widzialność przy starcie 125 m. Dla kierunku 11 (z zachodu) obowiązują systemy RNAV, RNAV/VNAV i LPV.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Gdańsk_im._Lecha_Wałęsy
Port_lotniczy_Gdańsk_im._Lecha_Wałęsy Cargo- cytat z Wikipedii
Sezonowo (lato):
Sezonowo (zima):
Dojazd samochodem z centrum Gdańska:
Dojazd samochodem z Gdyni lub Sopotu:
Dojazd obwodnicą trójmiejską z Pruszcza Gdańskiego i Elbląga:
Komunikację z portem lotniczym utrzymuje miejska komunikacja autobusowa:
Komunikacja kolejowa w ramach Pomorskiej Kolei Metropolitarnej: Lotnisko posiada połączenia ze stacjami Gdańsk Wrzeszcz (możliwość przesiadki na pociągi do śródmieścia Gdańska i Gdyni, do Sopotu oraz na pociągi dalekobieżne), Gdańsk Główny, Gdańsk Osowa, Gdynia Główna,Kartuzy (stacja kolejowa) oraz Kościerzyna (stacja kolejowa) przez Żukowo.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Gdańsk_im._Lecha_Wałęsy
m?
W 2004 nadano mu imię przywódcy Solidarności i prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Wałęsy.
W 2006 zarząd lotniska w Gdańsku podpisał z władzami wojskowymi umowę o powierzeniu mu planowanych funkcji cywilnych na wojskowym lotnisku Gdynia-Oksywie we wsi Kosakowo.
19 października 2006 po raz pierwszy gdański port lotniczy osiągnął liczbę miliona pasażerów w ciągu jednego roku.
18 listopada 2010 po raz pierwszy gdański port lotniczy osiągnął liczbę 2 mln pasażerów w ciągu jednego roku.
31 marca 2012 został uroczyście oddany do użytku terminal drugi T2 (koszt budowy ? prawie 248 mln zł, w tym dofinansowanie z UE ? ponad 87 mln zł), a pierwsi pasażerowie zostali na nim odprawieni 6 kwietnia 2012. W pierwszym etapie budowy terminalu T2 powstał budynek o powierzchni około 39,5 tys. m?. Terminal T1 od tamtej pory służył jako grupa 8 bramek dla ruchu Non-Schengen, a także jako tymczasowa hala przylotów do czasu budowy nowej w Terminalu T2.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Gdańsk_im._Lecha_Wałęsy